tisdag, maj 23, 2006

E-mailkunskap - fortsättningskurs

Jag har skickat e-mail kors och tvärs sedan jag skaffade min första hotmailadress -94. Men under de 12 år som e-postanvändare har jag ännu inte löst ett litet problem. Jag har i ärlighetens namn inte lagt ner mer än en en tanke på detta, förrän nu. Frågan lyder: Hur skickar man ett mail till två stycken samtidigt så att de inte ser att den andre även fått samma mail? Innan har jag skickat till mig själv och lagt dem båda i bcc-fältet, men då ser de att någon annan, men inte vem, som har fått samma mail. Jag skickade frågan till BlueFronts utvecklingsavdelning och lösningen kom på ett par minuter efter ivrigt testande i både Outlook och Gmail.
Lösningen på problemet är rätt enkel: *trumvirvel* Att lägga alla som inte ska veta om varandra i bcc-fältet och lämna to-fältet tomt! Tada!

Inga kommentarer: