onsdag, februari 28, 2007

Ny etikett

Jag reflekterade stilla att det behövdes en ny lavbel eller etikett för posts som handlar om renovering. Samtidigt kände jag att jag nu har kommit in i en ny fas i mitt nya boende. Det finns både både glädje och bävan inför detta. Bävan för att det kan bli en hel del jobb att fräscha upp en sekelskifteslägenhet så att det blir bra och glädje för att det just är en fin sekelskifteslägenhet och att få skapa något eget med det som utgångspunkt. Jag målade om nästan hela min förra lägenhet innan jag flyttade in. Det kommer jag inte att göra nu. Det är naturligtvis mer praktiskt att slippa bo bland färghinkar och slipdamm men samtidigt vill jag flytta till något eget nu så snart som möjligt. Att bo hos sin far är inte alltid det bästa, även om jag har fått mycket tid med honom som jag uppskattar väldigt mycket.

Inga kommentarer: