torsdag, april 24, 2008

Fortsättningen i icke-dramat om färgen

Skrev igår om att jag kände att det blev lite fel färger på väggarna i vardagsrummet och hallen när vi målade om hemma igår. Men jag misstänker att det bara kan vara en kombination av att jag är rätt petig när det gäller färg och att det blev så markant stor skillnad. Att jag är petig får jag kanske försöka ha överseende med och att det blev stor skillnad är ju bara positivt... Imorse när jag tittade kändes det mer ok. Det är skillnaden mellan taket, som vi inte har målat och den kallare färgen på väggarna som gnager.

Jag ska i alla fall köpa den vita blanda färgen till listerna och dörrarna imorgon och provmåla i helgen. Då får vi se hur det blir. Det bästa är ju att måla allt i hela rummet, inklusive taket. Det är ju en regel som är sann men när man, som jag har ett stukaturtak, vill man inte måla det i onödan. Det kan om det vill sig riktigt illa falla ner och då har man problem på hemmafronten. Fortsättning följer i icke-dramat om min lilla renovering hemmavid.

Inga kommentarer: