fredag, juni 12, 2009

Imorgon går flytten till R44

Imorgon går flytten till R44. Det är inte helt utan känslor som jag konstaterar att jag har trivts väldigt bra på F99 de lite mer än två åren jag bott där. Jag kommer nog sakna den väldigt fina och för i stan speciella utsikten över Hälsingehöjden med de vackra vasastanshusen i ring runt den gröna parken. Mitt i parken finns en liten kobbe i en sjö av asfalt. Dagsibarnen tröttnar aldrig på att springa, klättra och rutscha på det lilla bergsnallen. Om våren hinner ett par av naturen hårt tuktade björkar skira för att senare på sommaren gulna tidigt av brist på vatten i sina grunda bergsskrevor. Ja, det kommer bli en annan utsikt på det nya stället, men den kommer vara mig minst lika kär, det är jag övertygad om. Imorgon bär det av.

Inga kommentarer: