tisdag, februari 07, 2006

Porto för e-mail?

AOL och Yahoo "erbjuder" att levererar e-mail om man betalar porto. Jag fick tänka länge innan jag kom på vad ordet "porto" betydde. Det kändes bekant på något vis men jag var säker på att det var väldigt länge sedan jag hade hört det lilla ordet. Jag tänkte; detta känns på något sätt bekant... ja! Just det! Senaste gången jag skickade ett vykort! Så vardet! Det var sommaren -98?, klistrade jag ju fast ett sån där liten papperslapp som kostade flera kronor på vykortet. Porto. Jag ironiserar naturligtvis, men hallå! Vitsen med e-mail är väl ändå att det inte ska kosta mer än strömmen till den surrande datamaskinen man använder för att skicka mailet med?! Vi får väl se hur poppis det här blir… jag tror inte på det i alla fall.

BBC News

Inga kommentarer: