tisdag, november 07, 2006

Första lådorna

Idag packade jag de första lådorna inför den förestående flytten. Mest böcker än så länge. Det känns ganska bra att komma igång med flyttandet. Det har varit en ganska lång psykologisk process till det nu blir konkret. Jag har pratat med en magasineringsfirman City Self-Storage och det kommer kosta 750kr första månaden och 1300kr de två följande, samt fritt efter tre månader. Måste kolla runt lite men eftersom jag sålde med Erik Olsson som mäklare så fick jag halva priset på första månaden.

Föreningen ställer ut en container på gården en gång i kvartalet. Ikväll är den kvällen. Jag blev lite förvånad hur pass lite skräp jag hade hemma... Känslan att jag varit bra på att slänga saker jag inte behöver stämmer nog... med undantag för böcker. Mycket böcker har jag. Det lär bli en hel del slänga också när jag väl packar allt inför flytten.

Inga kommentarer: