onsdag, november 08, 2006

Att leta lägenhet

Jag har bestämt glömt att berätta om letandet efter lägenhet. Det är ju en hel vetenskap i den här stan. Hann med åtta visningar den här helgen (om jag räknar med måndagen). Bara jobbet att sålla ut de mest intressanta på nätet kräver sin lilla tid. Men nu efter ett par helger känner jag att man börjar få lite rutin på det hela. Samtidigt får man inte bli för kräsen heller så att man inte hittar något alls... Man kan spekulera länge om priserna går upp eller ner. Min mäklare som sålde min lägenhet menade att tiden mellan visning och kontraktsskrivning tar en eller två dagar längre tid nu än för bara några månader sedan. Priserna kunde hon inte säga om de gått ner ännu. Allt är känsla. Trots allt måste det kännas "rätt" i maggropen när man tittar på lägenheten.


En av lägenheterna i helgen låg vid Mariatorget (tittar däromkring, men även Vasastan). Den var väldigt fin och jag antecknade "känns bra i magen". Men det var ett aber. Två av fyra fönster vette mot en brandvägg (har inget med TCP/IP att göra i det här fallet, jag vet vad vissa av er tänker ;) ). Det skulle inte bli så mysigt att titta in i den kände jag. "Det är ingen insyn." Sa mäklaren. Jojo, positivt tänkande gillar jag med men inte i det här fallet. ;)

Inga kommentarer: