söndag, januari 07, 2007

En strumpa kort

Sov borta i natt. När jag skulle gå hittade jag inte min ena strumpa! "Äh, det är bara en strumpa" tänkte jag. "Det blir lite obehagligt att köra barbacka i ena skon men det är ju inte så farligt" tänkte jag vidare...

När visar man sig offentligt i strumplästen? På privatfester... när man besöker en moské kanske... och när man går på visningar. Precis vad jag hade planerat att göra. Vad gör man när man ska ta av sig skorna utanför ytterdörren till lägenheten man ska titta på? Behåller man en strumpa på och får stå ut med att alla tror att man är en dåre eller tar man av sig och går barfota och får inte fullt så sneda blickar? Jag valde det senare och fick en del konstiga blickar, inte minst från mäklaren som antaligen skulle gjort en koll i alla register han kommer åt innan han skulle sålt något till mig. ;)

Inga kommentarer: