tisdag, juli 28, 2009

Teknik och vel

Om det här med att vela om teknik.... Nu har jag tummat på en iPhone allt för länge. Har kännt ett riktigt ha-begär i flera månader nu. Ha-begäret drev mig till att faktiskt köpa en iPhone 3G i början av maj. Då slog det mig att de kanske komme med en ny modell snart. Utan att bryta förpackningen behöll jag den en vecka och började koll på Mac Rumours för att se om det var någon ny modell på gång. Vilken plåga men ja lämnade faktiskt tillbaka telefonen. Då var det bara rykten men sedan en tid nu har ju den senaste modellen 3GS kommit ut. Om än inte i Sverige.

Igår var jag på vippen att förbeställa en 3GS på Telias hemsida, men ringde upp dem och kollade om man kunde betala den så det inte blev en så hög månadskostnad. Det gick inte före den 31 juli.

Så, nu plågar jag mig ytterligare och väntar... Till råga på allt gick min jobblur sönder på landet. Gräsklippning... Så jag fick en lånelur istället... En Nokia 1112...

Alltså, om man inte minns hur lite funktioner det fanns på en mobil för bara tio år sedan ska man försöka använda en sån här mojäng. Jag pallade bara en vecka. Sedan stolpade jag upp till helpdesken på jobbet och var lite mer pain så jag i alla fall fick en SonyEricsson k750i, som går att synka in alla kontakter i och som faktiskt är 7ggr snabbare än min G900 som gick sönder.

Vad utsätts man inte för för prövningar om man inte var så velig? Det är ju sådär med teknik. Köp och glöm. Köp och kolla inte när nästa modell kommer och vad den innehåller. Nästa modell är grönare och finare. Det är så och kommer vara. Ta istället ett djupt andetag och köp. Men, jag som velat får trösta mig med att kan komma glidande med kompass och den här appen sen. ;)

Inga kommentarer: