onsdag, september 27, 2006

Inte clapclap ändå

Precis när jag hade lutat mig tillbaka och greppat närmaste reseguide om New York fick jag det här på msn av min käre bror. SAS, som vi ska flyga med till det stora äpplet har utlyst strejk from. 5 oktober (dagen innan vi ska åka) för "...större delen av SAS Sveriges 1.260 anställda.". " Om varslet leder till en strejk kommer det att få betydande påverkan på flygtrafiken."

När jag i min tidigare post bad er att hålla tummarna menar jag fortfarande. Inte så mycket för boendet, mer för att vi överhuvud taget ska komma iväg. Ja, ja. Det är inte så mycket jag kan göra nu än att hoppas att det löser sig innan vi ska åka. Kanske kommer det vara extra motiverad och glad kabinpersonal som kommer välkomna oss den 6 oktober på Arlanda när de fått ett bra avtal påskrivet? Om jag ska tänka ännu mer positivt kunde strejken ha brutit ut när vi var där eller satt på Arlanda eller på Newark. På så sätt hade vi rent av tur! :)

Inga kommentarer: