måndag, september 25, 2006

På väg till NYC

Bokandet är i full gång inför trippen till New York den 6 oktober. Vi är många - 7 kompisar som åker. Mestadels folk som jag känner genom min bror. Den här gången blir tredje gången jag åker dit. Alltid lika kul, alltid lika mycket att se, alltid lika mycket "det får vi ta nästa gång". Flyget är bokat men det gäller att få ett boende som är ok för runt 400sek natten. Eftersom vi kommer vara där 10 dagar tänkte vi hitta en lägenhet. Det blir gruppresevarning den här gången men vi lär splitta på oss eftersom alla inte vill se samma saker. Jag har mindre lust att köa i timmar för att åka upp i Empire State tex. Senast var det bara jag och L. Då blev det mycket turistsaker att se eftersom det var hennes första gång, och ja, Empire State Building åkte vi upp i, men det var helt ok då. Den här gången skulle jag vilja gå på lite bra restauranger och gå på museer som inte finns i Europa. To be continued...

Inga kommentarer: