tisdag, november 27, 2007

Uppror mot bensinskatten!

En god vän ville att jag skulle skriva på en lista mot höjd bensinskatt. Jag vet inte om det är så dåligt med bensinskatt.
Kolla på hur det är i USA. De har låg skatt och gör av med hälften [sic!] av all olja i världen! Miljöhot? Ja.

Men framförallt märker jag ju att det verkar finns ett motstånd till att använda bensin som drivmedel - vilket gör att det kommer bli väldigt poppis att gå över till andra alternativ. Precis som är meningen. Det är ju ingen bilskatt utan en drivmedelsskatt.

Fler uppror mot bensinen! Kan den inte ta slut snart så att vi kan komma vidare i teknikutvecklingen?!

Jag skriver på helt sonika för att visa politikerna att jag stödjer deras spår för att öka efterfrågan på alternativa drivmedel som inte förstör miljön lika mycket.

Inga kommentarer: