måndag, november 05, 2007

"Your address book for life"

Blev in bjuden av ett par vänner till den nya adressbokstjänsten Plaxo Pulse.

"Sign up and get the only online address book and calendar that syncs with Microsoft, Google, Yahoo!, Apple, AOL — and your mobile phone."

Jag har synkat alla min Outlook-kontakter, dvs. jobbkontakter med Plaxo i flera år... Är jag beredd att även lägga upp alla mina privata också... Det är inte helt självklart, eftersom jag varje gång jag väljer att använda liknande tjänster måste tänka över om det positiva jag får ut ur den här tjänsten överväger det negativa det innebär att lägga ut privat information om mig själv, på en okontrollerbar server i ett annat land på en annan kontinent med andra lagar om personlig integritet. Att deras slogan är "Your address book for life" gör mig inte direkt lugnare... ;)

Inga kommentarer: