onsdag, oktober 27, 2004

Klag + exportidé

Nej, nu måste jag klaga! Ska bara börja med att tacka Google för att Blogger finns, bla, bla. Men nu måste jag säga ett par sanningens ord: för långsamt! Vad är det här? Måste Blogger gå i sirap bara för att amerikanerna är vakna? Stackas dem, de tror säker att det är segt hela tiden...

Jag vet att jag borde skicka klagåmålet till supportdeskwhatever@gooooogle.com, men jag är arg och jag vill klaga av mig, och ingen kan stoppa mig!

Kom på en bra idé, apropå yttrandefrihet. Nu kommer iof ingen klaga på att jag skriver en massa skit här, mestadels för att alla som kan svenska är ganska avslappnade när det gäller yttrendefrihet, men även för att vi har ett annat arv än många andra länder. Därför har jag kommit på en idé. Idén är en ny svensk exporttjänst som man kan erbjuda våra medmänniskor i andra länder. Vi slänger upp en fet blogserver i Sverige. "Varför det", tänker ni säkert. "Det finns ju en massa blogservera överallt." Jo, för vilka länder har lika bra lagar som den svenska yttrandefriheten som skyddar det fria ordet? (Sedan kan man diskutera hur den används, men det är en annan sak. Nu ska vi inta tala om självinsikt, det kommer i ett senare inlägg)

Sverige är i all fall det perfekta stället att låta folk säga vad de vill, så länge de inte sprider kriminell information, tex. kränker andra eller sprider barnporr, men det är ju självklart olagligt. Ska det gå så lång som invisiblog.com gör för att Twilight in the United States ska våga skriva vad han tycker? Ja, tydligen. Därför tror jag på "Swedish True Freedom of Speech". Så du som har lite för mycket pengar, kontakta mig så kan vi starta imorgon! Jag vet var det finns billiga servrar vi kan köpa! ;)

Inga kommentarer: